fredag 7 oktober 2011

Tre slappa länkar



I fredags satt jag för första gången med i Styrelsen i P3 Populär, och pratade bland annat om Speaker-kryssningen '97, Simpsons och Carl Johan De Geer. Lyssna gärna här, men varför har de tagit ett foto på en godisfisk, Sonja Schwarzenberger och Börje Salmings dödsmask?

Om någon besökare av blogg'n ännu inte läst Mats kamp, kan denna individ tillgodogöra sig ett utdrag på OMline, Ordfront Magasins hemsida. Det är uppslaget där jag hudflänger Den svenska skolan.

Slutligen så finns en intervju med mig i den alldeles nystartade lokalavisen Tidningen Liljeholmen/Älvsjö. Jag kommer även att bli krönikör i denna tidning, och lär ju tipsa om det när det är dags för debuten. Intervjun kan man läsa i en fancy-schmancy flash-version här, och fotot är verkligen mycket, mycket finare än det här ovan.

I helgen satte jag för övrigt min fot på Zombie Bar för första gången på kanske sju åtta år. Tyvärr är ju haket ifråga nedlagt sedan länge, men lokalen inhyser numera restaurang Elefantpojken, som må vara det kanske tydligaste tecknet på Ringvägens förhippning, men det kan jag acceptera när maten är så förbaskat god. Sedan gick jag på hemmafest hos ett födelsedagsbarn jag inte kände, tillsammans med bland andra Simon Gärdenfors. Vad vi gjorde där kan man läsa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar