fredag 9 september 2011

Bara mata på


Foto: Lisa Medin

Tack alla ni som kom till releasefesten igår! Extra stort tack till alla er som stod i signeringskön, ett ännu större tack till er som gav mig blommor och presenter och det allra största tacket till mina medarrangörer Johannes, Leo och Jouni samt till Rickard och alla de andra på Strand.

För er som inte var där kan jag berätta att Strands restaurangdel är en perfekt releasefestlokal, att de nya, jävulska limiterade Mats kamp-affischerna är ståtliga, att det var tidernas mingel, att det kom hundratals personer och att jag enligt uppgift signerade i totalt tre och en halv timme innan kön tog slut. Detta måste ha varit kronan på mitt yrkesliv, och jag är bara så lycklig!

Extra roligt var att några av mina kära vänner från olika faser i livet fick träffa varandra för första gången, att jag fick möta min barndomsvän Mathias (känd för er som varit nere sen dag ett som fast medverkande i mitt fanzine Puerila serier) som jag inte träffat på cirka 18 år och att så många av mina seriefigurer sågs i vimlet.

Efterfesten på Marie Laveau innebar en veritabel jamboree för figurer från mina böcker. Det var jag, Johannes (Mats kamp), Micke (Mats kamp, Hey Princess), kusin Frida (Hey Princess, Pojken i skogen, Mats kamp), Rickard (cameo i Mats kamp), Knut (Mats kamp), Leo (Unga norrlänningar, Hey Princess), "Kirra" (Hey Princess) och "Cilla" (Hey Princess). Vilket gäng!

Förresten, jag läste ju det öppna brevet till Andreas Ekström också. Det verkade uppskattas av publiken, men jag vet inte om jag egentligen vill lägga upp det här på blogg'n också. Jag orkar inte bråka mer. Vill bara vara snäll.

Och så dags för tidningskrönikan:
Ett litet inslag om Mats kamp sändes i Kulturnyheterna igår. Börjar 05:10 in i programmet.
I måndagens Nya vågen i P1 säger Martin Aagård en massa vänliga saker om boken , alldeles i början av sändn.
Schysst recension i nyhetmagasinet Fokus.
Första sågningen är här! Och det är lokaltidningen där hemma som håller i sågen – Tidningen Ångermanland. Enligt recensenten är boken alltför snäll, vänlig och gullig.
Jag svarar tämligen utförligt på fem frågor på Dieselverkstadens biblioteks hemsida.



Signering på Staffars serier!
Jag signerar Mats kamp, Hey Princess (den svenska och den amerikanska) och I detta satans rum på den fantastiska seriebutiken Staffars serier på Bellmansgatan 26A i Stockholm. Men när? Jo, på torsdag den 15 september kl 17. Vi snackar alltså after work-signering! Kom!

2 kommentarer: