måndag 17 januari 2011

Var så trött efter Ashtanga Yogan att jag måste chilla med lite le Parkour



Fan vilket väder det är. Plus fem i januari, blöärrgh. Sådana här dagar känner jag mig som ett fullfjädrat as när jag lämnar barnet på en dagisgård som dryper av fukt, väta, kondens och blöthet och sedan tar tunnelbanan till mitt pojkrumsliknande kontor där jag lite slött häller upp kaffe och börjar privatblogga. Men det kan hon gott ha efter gårdagen, då hon och grannpojken terroriserade mig järnet när jag höll på att montera Ikeamöbler (till hennes rum, märk väl) och tvingade mig att bygga en koja åt dem av möbelkartongerna. Med skorsten. Tsk tsk tsk.

Den här veckan ska jag rita serier och arbeta med Joe Saccos bok Gaza: Fotnoter till ett krig som ska komma ut i vår. Det blir trevligt. Hoppas jag. Men först ger jag er det jag inte hann med i går på grund av Kartongkoja -11: gammalt mög. Serien nedan ritades av mig och Simon Gärdenfors för Hultsfredsfestivalens programblad ett år på 00-talet, och jag publicerar den utan tillstånd från Simon, som befinner sig på turné i Kambodja och inte kan försvara sig. Hö! Hö!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar