måndag 27 september 2010

Intellivison ÄR ju faktiskt kult ju



Nu har gammalt mög-söndagen ännu en gång hunnit bli måndag, men jag antar att bokmässan ger mig laga förfall. En rapport därifrån kommer i en blogg nära dig redan i morgon, om allt går väl. Det ska bli min sol- och rekreationsdag, för att citera Wolverine.

Ovanstående serie trycktes 2001 i tv-spelstidningen Super Play och har aldrig återpublicerats, ens på min hemsida. Kanske beror det på den horribla färgläggningen, men nu råkade jag i alla fall hitta serien i ett skrymsle av hårddiskens "sämre kvarter". Och lite rolig är den kanske.

4 kommentarer:

  1. Jag tyckte inte att färgläggningen var dålig. Bra serie, jag minns också snacket om "grafik som tecknad film" ang. 80-talsspel. Gillar slutrutan.

    SvaraRadera
  2. Är det "Hover Bovver" som du och Per spelar på Intellivisionen?

    SvaraRadera
  3. Genant nog så kommer jag faktiskt inte ihåg vad spelet heter! JAG ÄR EN USEL TV-SPELSTIDNINGSKORREKTURLÄSARE.

    SvaraRadera
  4. Det var ett spel där man skulle tjuvklippa sin grannes gräsmatta... tror jag. Älskar de gamla spelidéerna!

    SvaraRadera