måndag 6 september 2010

Börja en vit vecka med en sup

Två söndagar i rad lyckades jag följa min nya levnadsregel "lägg upp gammalt mög på bloggen", sedan var det kört. Den något oväntade kombinationen Brand-release i Vinterviken/nördkväll med Micke/Tjejmilen 2010 kom emellan och rubbade min helg. Nej, jag sprang inte Tjejmilen utan stod bredvid tillsammans med dottern och såg hustru och svärmor bränna kalorier.

Skojigast i år (så här sedan de kickat Claes "jag vet inte ens vilket år det är" af Geijerstam som kommentator) var annars när en farbror från Nya Moderaterna sträckte fram propagandamaterial mot mitt oskyldiga barn och sa "en liten flagga, kanske?", varvid min fru och jag i samma ögonblick reagerade på pricken så här (fast på svenska). Roligast förra gången någon i familjen sprang Tjejmilen var för övrigt när varuhuskedjan Åhléns skickat dit en husvagn som smäkade Anarchy in the UK.

Nåja. Försenat gammalt mög var det. Här är två roliga serier som publicerats tidigare men som åtminstone nytillkomna läsare lär ha missat:



Ritad för ett par år sen till Arvikafestivalens tidning. Klicka på han så blir han större!



En outtake ur Pojken i skogen. Hoppas nu att jag inte bryter mot någon Blogger-regel genom att publicera den.

Veckan blir hård. Galago 100 ska gå till tryck (kommer till bokmässan!), tv-spelstidningen Level som jag korrekturläser ska också gå på tryck (kommer inte till bokmässan!), jag ska till tandhygienisten, gå på styrelsemöte i Ivar Lo-sällskapet och till råga på allt går Projekt Y in i slutfasen. Säg till min fru att jag älskar henne väldigt mycket.

1 kommentar: