torsdag 9 september 2010

Allt hopp är inte ute


God morgon. Det här är en bild jag nyligen ritade i min Facebook-kompis Alexandras exemplar av Hey Princess. Jag tycker väldigt mycket om att rita i folks böcker (lustigt nog, eftersom jag i övrigt hatar att teckna nästan lika mycket som jag hatar sirapslimpa, Peter Wolodarski och EU-ländernas förtryck av det romska folket), så säg bara till om ni också vill ha en ramponerad trycksak.

En och annan har frågat om det är nya upplagor av mina böcker på väg, och svaret är väl "nja". En nyutgåva av Hey Princess dyker förmodligen upp under det kommande vinterhalvåret och det är inte heeeelt omöjligt att Pojken i skogen och Unga norrlänningar följer dess exempel inom ett år eller så. Men vi får se. Blir det av kan jag i alla fall lova att den sistnämnda utrustas med åtminstone femtio sidor bonusmaterial. Darra, Hans-Eric Åhman!

Men vet ni vad, saknar man en bok i sin samling tror jag att det går att åtgärda i rödaste rappet. Nyss upptäckte jag nämligen att Alvglans fortfarande verkar ha alla mina böcker i lager. Titta här och gör ett försök.

Nu ska jag teckna en instruktionsstripp där Marcus Gerdin lär ut hur man läser serier. Undrar om jag ska använda den gamla eller nya karaktärsdesignen?

1 kommentar:

  1. "åtminstone femtio sidor bonusmaterial" till en Unga Norrlänningar-återutgåva?! Ursäkta, men jag fick just fontänorgasm.

    SvaraRadera